... epochy a staletí jsou ony mžiky na jevišti, kdy vlastní ucho se diví, co vlastní huba povídá... J.Werich

Pangasius

16. ledna 2010 v 12:41 | Waity |  Malé ryby také ryby
Dnes mi malý usnul v šátku, a tak se lehce pohupuji a přidávám sem článek od jednoho rybářského kamaráda (tímto zdravím Milana). Mimochodem, živí se jako inspektor životního prostředí.
Nevím jak Vy, ale já už si raději budu dávat jen ryby z našich vod..

Máte rádi ryby.............?
PANGASIUS je chuťově velice dobrá ryba, jen je potřeba brát na zřetel v jakých podmínkách chov probíhá; jako každá sumcovitá ryba trpí tzv. kožovcem kožním parazitem, který způsobuje v prvním roce velké ztráty, proto se v odchovném prostředí přistupuje ke koupelím v malachitové zeleni, která je silně karcinogenní.
Do některých evropských zemí je zákaz dovozu z těchto chovů, tak se to řeší přes třetí země. Každý by měl toto riziko zvážit. Pangasius je sladkovodní ryba a chová se v deltě Mekongu, což znamená, že:

1) Má méně jodu, protože je sladkovodní.

2) Mekong stahuje všechnu špínu z Thajska, Vietnamu a Laosu.
To je přesně ta řeka, která sbírá všechny humusy, které do ni amíci naházeli ve válce s Vietnamem a do které taky tečou špíny z továren co jich jenom ve Vietnamu je.

3) Nikdy není čerstvý, vždy jenom dovezený přes půl planety.
NEBRAT. Lidi, proboha, proberte se !!!
Ve všech článcích se tato ryba velmi oslavuje - jak nemá kosti, jak je strašně zdravá, jak je mořská.
Prd a bobek

Pěstuje se ve sladkých vodách, okolo Mekongu, v teplé vodě, hodně rychle dorůstá do "jateční velikosti" - rybka to je nevídaně žravá, ovšem čím je krmena, je vietnamským tajemstvím.
Opravdu není cítit po rybách - není, protože je napraná vodou (některé super levné filety v našich obchodech mají až 50% vody)
Laboratorně jsou výsledky výživových hodnot také nevalné - ryba v sobě nemá vůbec nic, totálně prázdné kalorie.
A vrchol všeho je, když se někde prodává jako čerstvá fileta - neexistuje, je to vyrobeno rozmražením - čerstvý pangas se sem vůbec nedodává.

A poslední věc - už jste viděli kvalitu za takový mrzký peníz, když z Vietnamu je cesta dlouhá?
A proto vezměte rozum do hrsti a kupte si našeho kapra.
Dobrou chuť

Přidávám odkaz ještě na tuto stránku:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 celestina celestina | 16. ledna 2010 v 19:57 | Reagovat

áchjo, nedělám si sice iluze o některých našich produktech (třeba drůbeži apod.), ale je fakt, že selský rozum musí (chca nechca) s tím nahoře souhlasit....

2 Sara Sara | 16. ledna 2010 v 23:18 | Reagovat

Tož děcka, prd a bobek mě fakt dostal. Já miluju pstruhy, ty od Romíška, očištěné, tlusťoučké, max. 3 dny od ulovení. No, vzhledem k tomu, že už několik let máme v rodině tátu všech moravských rybiček, a že tento táta se o ně stará od jiker až po výlovy, že o nich všechno ví, a že je možno si je u něho kdykoliv koupit, nevidím jediný důvod strkat si v obchodě do vozíku nějaké filety z Vietnamu i když proti vietnamcům samozřejmě nic nemám :-D
AHA kyseliny jsou i v jiných věcech a já nejsem tak docela přesvědčená, že co je z moře je neposkvrněné. Muselo by to totiž být z hlubokého moře a tam pokud vím ještě nikdo ani nebyl.

3 brabi brabi | 17. ledna 2010 v 22:13 | Reagovat

8-) Já už jsem o tom četla i v časopise, podobný obsah a  :-x už ho nemusím...

4 Eva Motáková Eva Motáková | E-mail | 18. ledna 2010 v 19:57 | Reagovat

Ahojte, souhlasím, že nejlepší ryby jsou naše sladkovodní... když se to vezme kolem a kolem, tak je to velmi kvalitní biopotravina!!!
Veve, máš mailovou adresu? Pošlu ti fotečky Báry. Zdravíme Tvoje kluky  :-)

5 tepi tepi | E-mail | 19. ledna 2010 v 20:05 | Reagovat

No musím říct, že od té doby co mám děti a záleží mi na tom, aby třikrát týdně dostávaly omega 3 mastné kyseliny které jsou pro mozek obrovským přínosem, tak musím říct, že se tyto kyseliny bohužel většinou nachází právě v rybkách vylovených v moři. Teď jde jen o to mít buď peníz nebo možnost kdo by vám opravdu rybu čerstvou nejvyší kvality nikoli vylovenou z Větnamu  sehnal.Je pravda, že to co se tady prodává jako zmražené stojí za starou belu a většina ryb jak Veve píše má okolo 50¨% vody.Takže za tu vodu obsaženou v rybě pokud se na obal nepodíváte tak draze zaplatíte. Člověk by se měl stále koukat na obaly a vybírat a sledovat kvalitu výrobku. A asi je právě proto lepší kup ryb čerstvých jen si člověk musí dát pozor odkud ta ryba vlastně pochází.Myslím, že Míša asi tohle vůbec neřeší. U nich na trhu je jistě všechno čerstvé a pár hodin vylovené.Ovšem nechci tím říct, že naše české rybky nemám ráda naopak taky si je dopřávám třeba pstroužka na mandlích mám moc a moc ráda mńam.

6 Misa Misa | 19. ledna 2010 v 23:12 | Reagovat

Ja si pamatuju, kdy jsem jako dite MUSELA cas od casu snist rybi file. Takove to vodnate nic v trojobalu. Nesnasela jsem to. S takovou oblibou jezeni ryb jsem se dostala do Spanelska a zacala objevovat nove chute. Ryby miluju! Jak rika Tepi, ze neresime kvalitu, tak to je na omylu. Ryby se mrazi a i na mistnich pultech muze clovek narazit na ledaccos. Jednou jsem si dala kousinek ryby, ktera pachla a chutnala po amoniaku. Jak jsem se vzapeti dozvedela, tak to uz je znak novych bujicich bakterii na zkazene rybe. Fuj. Nekdy davame prednost (u urcitych druhu ryb) forme zmrazene, protoze se tak zabrani moznosti konzumace pretrvavajich parazitujicich cerviku, z kterych lze dostat dobrou otravu. (Mimochodem, jejich oblibene rejdiste je za hlavou ryby). Ale jinak je tu samozrejme moznost ve srovnani z Ceskem nepreberna. Morske ryby jsou poklad a dopravame si je, prestoze jsou drahe, parkrat do tydne. Ale abych nebyla nepatriot, vzdyt treba ten pstruh je opravdu velmi chutny. :-P
A pro ty, co si nemohou dovolit financne kupovat ryby, nebo je nemaji radi, jsou esencialni mastne kyseliny rady omega 3 obsazeny v OLEJI Z LNENEHO SEMINKA. To si ted doprava moje ditko, denne kavovou lzicku zamichane v uvarene zelenine. Jen pozor, lneny olej lze pouzivat jen za studena. Je vyborny.  :-)

7 waity waity | 20. ledna 2010 v 11:26 | Reagovat

Děkuju všem za zajímavé a i poučné komentáře. Je dobře, že má Tepi dobrý zdroj mořských zdravých rybiček a nemusí se bát zdravotní závadnosti. Závidím i Míše, že ve Španělsku si může dopřát čerstvé mořské poklady, přece jen si může zjistit, ve kterých oblastech byly uloveny a v klidu si na nich pochutnat. Evička Motáková a taky já máme za muže rybáře, a tak je jasné, že nám chutnají rybky sladkovodní. Nejen pstroužek, ale i taková štika nebo candát a taky kapřik může být výborný, když se pěkně vysádkuje a mužíček je pěkně připraví..hmmm..mňam! Zrovna včera Nejmilejší smažil kapra, abych si vynahradila vánoční absenci ;-)a taky, aby všechno dobré z ryby přišlo do mlíčka pro Kulíška :-)
Míšo, díky za tip na olej ze lněného semínka.

8 Tepi Tepi | E-mail | 20. ledna 2010 v 20:36 | Reagovat

Asi před dvěma lety jsem tento Lněný olej koupila ve zdravé výživě jen ještě doplním, že tento olej je trošku nahořklý takže já dávám přednost těm rybkám. Dávala jsem ho ze začátku Lise do papání a vždy to trošku ovlivnilo chuť pokrmu a několikrát se mi stalo, že mi jídlo odmítla. Ale holky pozor, prý je na trhu tento lněný olej s příchutí arašídů a prý je ta chuť úplně jiná než ten, který mám doma já. Takže ho třeba Míša zrovna používá a malému to moc chutná a nebo u vás prodávají úplně jiný než tady. Musím se po něm prostě poohlédnout.

9 vertigo vertigo | Web | 22. června 2015 v 10:45 | Reagovat

kam zavolat na pujcku ihned :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.